カテゴリ
全体 LOVE THE MATERIAL in 16'nyartistsbookfair 16'JART6TH 16’tokyo artistbook 15'NYBOOKFAIR_PS1 15’BERLIN PROJECT 15' NY EXHIBITION 15'NYartistbookfair 15'tokyoartistbook 14’NY EXHIBITION 14'NY ARTISTS' BOOK 14’Tokyo ARTISTBOOK 13'NY ARTISTS' BOOK' 13.NY EX Report 12'NY ARTISTS' BOOK 12.NY EX Report 11'NY ARTISTS' BOOK 10.LOVE THE MATERIAL 10' BOOK FAIR_ 09'NY中継Screening 10'NY EX Report 09.NY中継Artists'Print 予告09'NYscreening 09 NY Artists' Print 09'NY EX Report 09'NY BOOK Report 08'NY中継PAINTING 08'NY中継BOOK 07'BOOK FAIR in NY with urabis ARTISTS' BOOKS with NOS STYLING with kief <ARTISTS' blog> ↓ STYLING with C65 with BANGS -BerlinKunstStrasse- -~No Place Like NY- PEPPER'S PROJECT 未分類 以前の記事
2016年 04月 2016年 02月 2016年 01月 2015年 11月 2015年 09月 2015年 08月 2015年 05月 2015年 01月 2014年 12月 2014年 04月 2014年 02月 2014年 01月 2013年 12月 2013年 11月 2013年 10月 2013年 09月 2013年 08月 2013年 07月 2013年 06月 2013年 05月 2013年 04月 2013年 03月 2013年 02月 2013年 01月 2012年 12月 2012年 11月 2012年 10月 2012年 09月 2012年 08月 2012年 07月 2012年 06月 2012年 05月 2012年 04月 2012年 03月 2012年 02月 2012年 01月 2011年 12月 2011年 11月 2011年 10月 2011年 09月 2011年 08月 2011年 07月 2011年 06月 2011年 05月 2011年 04月 2011年 03月 2011年 02月 2011年 01月 2010年 12月 2010年 11月 2010年 10月 2010年 09月 2010年 08月 2010年 07月 2010年 06月 2010年 05月 2010年 04月 2010年 03月 2010年 02月 2010年 01月 2009年 12月 2009年 11月 2009年 10月 2009年 09月 2009年 08月 2009年 07月 2009年 06月 2009年 05月 2009年 04月 2009年 03月 2009年 02月 2009年 01月 2008年 12月 2008年 11月 2008年 10月 2008年 09月 2008年 08月 2008年 07月 2008年 06月 2008年 05月 2008年 04月 2008年 03月 2008年 02月 2008年 01月 2007年 10月 2007年 09月 2007年 08月 2007年 07月 2007年 06月 2007年 05月 2007年 04月 2007年 03月 2007年 02月 2007年 01月 2006年 12月 2006年 11月 2006年 10月 検索
その他のジャンル
|
Pepper's Project Exhibition DrawVIII PART II 1/26mon~1/ 31sat Solo Exhibition Oh,Mikyung. [Mimicry in Sexuality, Home, and Self] Pepper's Gallery AM11:00~PM7:00(sat~PM4:00) 作品の中で、Highheels(それは見せるための、そして、所有のための対象です)は、女性になることのイメージに繋がっています。そして、彼らは、女らしさの文化的な装置として機能します。ハイヒールは最小限のスペースを占有して、そのうえ女性が弱くて無力である劇的な含みを暗示します。この時、性的関心は個人的で主観的な表現よりむしろ暴力的に見える社会制度の機能を意味します。 highheelsの女性のイメージは、パンドラの箱と同じです。神秘と誘惑のシンボルであり、女性の好奇心の対象となります。パンドラの箱を開けることを禁じられた彼女は、耐え難い好奇心によってついにそれを開けました。そして、箱のすべての悪は世界にリリースされました。 赤いhighheelsは、様々な形で女性の性的関心の概念によってなされるミステリーと脅しの再生のために使われるのです。 私の作品で、好奇心はパンドラの箱から来ている一群の悪魔のような赤い靴をはいて散らばる灰の花の茂みの煙の形に作られます。・・・・・・・・・・・・OH M I-KYUNG オー・ミ・ギョンのSmoking Womanシリーズより。 Smoking Woman: Thinking about Sexuality and Space "An amazing dream covers me. I walk, letting birds fly away. All I touch is in myself. I have thrown away all the limitation." - Jean Bastille's Poem, Air and Dream, Bachelard In the "Air and Dream" written by Bachelard, the finality of imagination is Jonah complex. It is the image made in our unconsciousness when we were in our mothers' wombs, and it is that we feel comfortable and peaceful when we are in certain space as if we were covered by it. A woman's womb as a container has been handled in my previous works, and the red shoes appearing together with the womb show the materialistic property of things, instead of the womb, and they function as a guide in reality. Highheels, which are the object for display and for ownership, emphasize that to become a woman is to become an image and they function as a cultural device of feminity. High-heeled shoes occupy the minimum space and also connote the dramatic implication that women are weak and powerless. At this time, sexuality performs the function of a social system of seeing through violence rather than the private and subjective expression. It is true that natural or idealistically perfect space doesn't exist. Nevertheless, human sexuality of today is not natural because we, who reside in memories, fantasy, and unconscious forms under symbolical and media-concentrated environment, don't belong to the sexuality that can be called natural and instinctive process. From the iconographic viewpoint, the feminine image of shoes can be regarded same as Pandora's box. The shoes get to have the characteristics of mystery and temptation through Pandora's associative action. Two motives that become the center of Pandora's iconography and are peculiar in the mythical thought are the mysterious feminity which is hidden behind the mask of temptation and the woman's curiosity that is dangerous enough to violate something (Laura Mulvey). It was forbidden to open the box, but she yielded to her curiosity and finally opened it. So, all the evils in the box were released to the world and only a piece of hope remained in it. The red highheels can be used for the reproduction of the mystery and threats that are made by the concept of women's sexuality in patriarchy. If shoes are fetish and reproduce women's sexuality by transposing it with mystery and threat, my curiosity can be interpreted as curiosity for the mystery of personifying myself like Pandora's curiosity for the contents in the shoes. And my desire can be re-interpreted as self-reflective desire of searching feminity itself. In my works, this curiosity is shaped into the smoke of a bush of ashy flowers that is scattered in the red shoes like a group of devils coming from Pandora's box. The fixed stare at the red highheels as a fetish target of attracting eyes remains a mystery like Pandora's box as a symbol of having the memory of uneasiness while women's sexuality is idealized in imagination and it becomes excessively significant. The form of a human being whose legs only are totally exposed becomes an unsafe being through the smoke of nothingness (Sexuality and Space: House, Jeong Sang-Hee, Preface of An Exhibition, 2008). The consistency of fetishism as a fetishistic target of red shoes and legs shows a fiction of sexuality. In the reduced space of red highheels as a guide in reality, it is expanded into the space for the smoke and the gas that transiently disappear like the bush of grayish flowers. It may be the way of occupying space that I have dreamed of (memories and self-consciousness disappear). Space is disappearing time. Time is flowing space. The space of various styles that we live in and experience creates the way we live in space. And to choose the space is our role. - 2008 Oh Mi-kyung, Smoking Woman, Work Note OH M I-KYUNG Solo Exhibitions 2008 Smoking Woman (gallery Haru, Cheju) 2008 Sexuality and space: House (Gana art space, Seoul) 2007 Sexuality and Myth: Looking for my house ( Insa Art Center, Seoul) 2004 The portrait of Arachne (Lamer gallery, Seoul) Group Exhibitions 2008 Park (BankART NYK, Japan) 2008 Chilshipri festival (Seoghipo, cheju) 2008 Transfer (Gallery Ho, Seoul) 2007 Hasla art world workshop: Eating Art (Hasla arts world, Kangneung) Education & career Ewha woman's University department oriental painting Hongik University Graduate school Art theory course Ewha woman's university Education graduate school art education Samsung Rodin gallery docent Kyunggi culture Foundation arts workshop lecturer Ewha Woman's university welfare center Art program lecturer 最終日1/31(土) 14:00~16:00にささやかなクロージングパーティーを予定しています。 ぜひ!!!!!!!!
by peppers-project
| 2009-01-26 07:02
|
ファン申請 |
||